پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204253
جزئيات جديد از توليد فيات در ايران
تاریخ انتشار : 1394/11/18 10:39:53
نمایش : 988
رئيس اتاق بازرگاني مشترک ايران و ايتاليا با بيان اينکه شرکتي ايراني- ايتاليايي ميان ايران خودرو و فيات ايجاد خواهد شد، گفت: فيات مي‌تواند رقيب قيمتي براي محصولات پژو و فولکس واگن باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، احمد پورفلاح با تشريح جزئيات بيشتري از همکاري‌هاي ايران خودرو و فيات گفت: هنوز قراردادي ميان ايران خودرو و فيات به امضا نرسيده اما مذاکرات در مراحل خوبي قرار گرفته است که اميدواريم منجر به شکل گيري همکاري مناسبي ميان دو خودروساز شود.

رئيس اتاق بازرگاني مشترک ايران و ايتاليا افزود: براساس مذاکراتي که ميان ايران خودرو و فيات صورت گرفته، قرار است خودروهاي جديد فيات در ايران توليد شده و بعد از آن به کشورهاي منطقه صادر شود، بنابراين قرار ما با خودروسازي فيات اين است که واردات صورت نگيرد و توليد مشترک، اساس کار قرار گيرد.

وي تصريح کرد: مدل‌هاي جديدي از خودروهاي فيات در ايران به صورت مشترک توليد خواهد شد و قرار بر اين است که شرکتي مشترک ميان دو خودروساز ايراني- ايتاليايي تشکيل شود که سرمايه گذاري مشترک هم از سوي دو طرف انجام خواهد شد.

به گفته پورفلاح، قرار بر اين است که دانش و تکنولوژي از سوي فيات وارد ايران و در مقابل، کارگر و انرژي از سوي کشورمان تامين شود، البته حجم سرمايه گذاري هنوز مورد بحث است.

وي اظهار داشت: فيات در سال‌هاي گذشته پيشرفت‌هاي مناسبي در عرصه خودروسازي داشته است به نحوي که اکنون سبد متنوعي از خودروهاي اکونومي دارد که به لحاظ قيمتي مي‌تواند رقيبي براي پژو و فولکس واگن باشد.

رئيس اتاق بازرگاني مشترک ايران و ايتاليا خاطرنشان کرد: رنج قيمتي فيات هم متنوع است و البته از خودروهاي ۵۰۰ سي سي به بالا دارد و مي‌تواند تنوع قيمتي متنوعي هم داشته باشد، ضمن اينکه به لحاظ مصرف سوخت هم اقتصادي است.

وي افزود: با ورود فيات به ايران، بسياري از خودروهاي فعلي بازار به لحاظ قيمتي قابل رقابت نخواهند بود و بايد خودروسازان خارجي حواس خود را جمع کنند، اين در حالي است که اگر تعرفه بالا به آن نبندند، حتما خودروهاي قابل رقابت خواهد داشت.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html